3 månader kvar


Nu när det bara är dryga 3 månader kvar så har jag börjat att söka efter en lista/listor så jag får ett humm om vad jag har och vad som fortfarande fattas, och denna lista hittade jag på en tjejsblogg och tyckte den var bra så nu har jag kryssat av de som jag har och sen får man helt enkelt pricka av eftersom :)
 
 
Åka vagn:
(x) Vagn
( ) Täcke
( ) Kudde
(x) Filt
(x) Åkpåse  
( ) Plastad frotté
(x) Vagnleksak/Mobil
( ) Reflex
(x) Regnskydd
(x) Myggnät

Åka bil:
(x) Babyskydd

Sova gott:
(x) Spjälsäng/Vagga
(x) Spjälskydd
(x) Madrass
(x) Täcke
(x) Kudde
(x) Lakan
( ) Plastad frotté
(x) Påslakanset
( ) Leksaksmobil/speldosa
( ) Gosedjur

Sköta om:
( ) Skötbord
( ) Skötbädd/skötskydd  
( ) Våtservetter
( ) Tvättlappar
( ) Blöjor
(x) Skötväska
( ) Leksak till skötbordet

( ) Blöjhink

Äta mat:
( ) Amnings-BH
( ) Bröstpump
( ) Nappflaska
( ) Flaskborste
( ) Modersmjölksersättning
( ) Amnings kupor
( ) Haklappar
( ) Dreggelhaklappar

Bada:
(x) Badbalja
( ) Tvättlappar av frotté
( ) Babyolja
( ) Badhandduk med huva

Kläder stlk 50/52
(x) Body
( ) Dress
(x) Mjukisbyxor
(x) Mössa
(x) Pyjamas


Kläder stlk 56:
(x) Bodys
(x) Strumpor
( ) Strumpbyxor
(x) Pyjamasar
(x) Byxor
( ) Klänningar
(x) Mössor
(x) Overall
( ) Tossor
( ) Veulordress
( ) Sparkdräkt


Kläder stlk 62:
(x) Bodys
(x) Pyjamasar
( ) Velourbyxor
(x) Mjukisdress
( ) Klänningar
( ) Strumpbyxor
(x) Overall
( ) Tossor
( ) Strumpor

Mini-Apotek:
( ) Kräm mot röd bebisrumpa
( ) Näsdroppar för spädbarn
( ) Panodil, stolpiller för spädbarn
( ) Febertermometer
( ) Kräm mot torr hud
( ) Idomin
( ) Barnolja
( ) Xylocain

Övrigt:
(x) Filtar
( ) Amningskudde
(x) Bärsele
(x) Babysitter
( ) Snuttefilt
( ) Nalle/gosedjur
( ) Nappar
( ) Napphållare
( ) Bitring
(x) Fårskinnspläd
( ) Förvaringsmöbel till bebiskläder

BB-väskan (att ta med till BB):
Prickas av när prylen är nerlagd:
( ) Rymlig och praktiskt väska
( ) Kamera
( ) MVC-journal
( ) Födelseplan
( ) ID-Kort
( ) Kläder till nyfödd + ombyte
( ) Bebisfilt
( ) Tofflor
( ) Bekväma kläder till mamman
( ) Hårsnoddar
( ) Pengar
( ) Hygienartiklar
( ) Mjukt toapapper
( ) Hårborste
( ) Bilbarnstolen för hemfärd
( ) Mobil + laddare
( ) Sköna strumpor
( ) Läppcerat
( ) Småpengar till parkering
( ) Amnings-BH
( ) Amningströja
( ) Ev. Mat

Kommentarer
Postat av: Katja

Lägg gärna upp bild på säng och sånt :) spännande, och grattis! :)

Svar: Tack så jätte mycket :) Jag lovar att bilder kommer åka upp men just nu står sängen i kartongen eftersom vi inte har byggt ihop den än då vi snart ska flytta men då vi är klara med flytt och allt så kommer bilder upp :)
Angelica Stenberg

2012-10-06 @ 18:51:56
Postat av: Anonym

Kudde är överskattat. Dom använder aldrig det i början, dessutom är det inte bra för dom att ligga i högläge. Rekommenderar att vänta med kudde tills han blir ett halvår. :)

Svar: Okej, då vet jag, och tack för de :) det ska jag tänka på :) då blir det först efter ett halvår som kudden åker fram :)
Angelica Stenberg

2012-10-07 @ 15:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0